Branża:
Sklep internetowy z kosmetykami
Budżet miesięczny: 2500 zł


Analiza sytuacji:
Przed rozpoczęciem naszych działań sklep internetowy odwiedzało ok. 1000 unikalnych użytkowników miesięcznie, średnia sprzedaż z ostatnich 3 miesięcy była na poziomie 800 zł / miesiąc.

Cel projektu SEO:
1. Wzrost miesięcznej liczby użytkowników
2. Obecność fraz i wyrażeń produktowych na pierwszej stronie wyszukiwarki
3. Wzrost średniej sprzedaży miesięcznej

Działania:
Początkowo sklep był pozycjonowany przez inną firmę, która skupiła się na frazach ogólnych, np. kosmetyki, kremy, kolagen, kosmetyki przeciw zmarszczkom, itd.
My zaproponowaliśmy pełną optymalizację sklepu oraz pozycjonowanie szerokie, zorientowane na produkty (tzw. frazy z długiego ogona – long tile).

Profesjonalna wykonana optymalizacja stron produktowych zwiększyła ruch o 30% po pierwszym miesiącu naszego działania.

Do pozycjonowania wybraliśmy 100 fraz związanych z produktami oraz 50 wyrażeń zawierających w sobie problem użytkownika, w którego rozwiązaniu mogą pomóc produkty ze sklepu np. kolagen na zmarszczki, jak nakładać kolagen, kolagen na cellulit, itp.

W ciągu pierwszych trzech miesięcy udało nam się wprowadzić 60 fraz kluczowych na pierwszą stronę wyszukiwarki Google. Po 6 miesiącach wprowadziliśmy 106 fraz do Top10. Pozostałe frazy Pozostałe frazy oscylowały na pozycjach od 10 do 50.

Wybrane przez naszych specjalistów frazy produktowe miały o wiele większą konwersję, były prostsze i tańsze w pozycjonowaniu, łatwiej generowały ruch na stronie, co w konsekwencji przełożyło się na znaczny wzrost sprzedaży w sklepie internetowym.

Efekt:
Przed rozpoczęciem prac sklep odwiedzało ok. 1000 użytkowników dziennie, natomiast po 6 miesiącach naszych działań sklep internetowy odwiedzało 17 tysięcy użytkowników miesięcznie.

Wzrost: 1700 %

Przed rozpoczęciem naszych prac sklep był widoczny na 3 frazy kluczowe w Top 10. Po 6 miesiącach naszych prac sklep internetowy był widoczny na 106 fraz kluczowych w Top 10.

Wzrost: 103 frazy w Top10

Przed rozpoczęciem naszych działań sklep generował sprzedaż na poziomie 800 zł / miesiąc. Po 6 miesiącach wartość miesięcznej sprzedaży wzrosła od 12 000 zł.

Wzrost sprzedaży: 1500%