Branża:
Serwis internetowy z ogłoszeniami
Budżet miesięczny: 4500 zł


Analiza sytuacji:
Przed rozpoczęciem naszych działań serwis internetowy odwiedzało ok. 3000 unikalnych użytkowników miesięcznie którzy zamieszczali 65 płatnych ogłoszeń miesięcznie w serwisie.

Cel projektu SEO:
1. Wzrost zasięgu serwisu internetowego wśród portali ogłoszeniowych
2. Pozycjonowanie serwisu na 800 haseł kluczowych „long tail”
3. Wzrost sprzedaży płatnych ogłoszeń

Działania:
Przy tworzeniu strategii działań SEO zaplanowaliśmy dojście do efektów poprzez następujące działania:
Audyt SEO i optymalizacja kodu serwisu.
Stworzenie serwisów pomocniczych: blogi informacyjne, serwisy wspomagające i zapleczowe na których mogliśmy promować wiele różnych fraz jednocześnie. Do skutecznej promocji wykorzystywaliśmy artykuły i publikacje branżowe.

Efekt:
Przed rozpoczęciem naszych działań serwis odwiedzało ok. 3000 użytkowników miesięcznie, natomiast po 6 miesiącach naszych działań sklep odwiedzało 22 tysiące użytkowników miesięcznie.

Wzrost: 750%

Przed rozpoczęciem naszych prac serwis był widoczny na 67 fraz kluczowych w Top 10. Po 6 miesiącach naszych prac sklep był widoczny na 532 fraz kluczowych w Top 10.

Wzrost: 465 frazy w Top10

Przed rozpoczęciem naszych działań użytkownicy zamieszczali w serwisie średnio 65 ogłoszeń na miesiąc. Po 6 miesiącach średnia zamieszczania ogłoszeń przez użytkowników z 6 miesięcy to 513, przy czym w szóstym miesiącu zostało dodane 864 ogłoszenia.

Wzrost sprzedaży: 900%